Dag 10 - Det här saknar jag

Okej, jag har 2 saker jag saknar. Men jag tror jag saknar dem på två olika sett.

Först och främst saknar jag sommaren, och speciellt sommarlovet. När man kunde vakna upp av att solen sken in genom fönstret och man hade absolut inget viktigt att göra alls, utan man kunde lägga nästan all energi på att bara ha roligt och spendera dagarna med sina vänner. Jag saknar alla varma sommarkvällar, alla sena fika besök i stan och alla goa "ute fester" man faktiskt kan ha på sommaren. Och framför allt saknar jag värmen och att man inte behöver ha på sig stora halsdukar och jackor varje gång man ska ut. Nej usch, jag är nog verkligen en sommar person, jag hatar att frysa, det är det värsta jag vet. (Måste bara lägga till lite snabbt att jag saknar att vara brun, hehe ;))

Sedan så måste jag säga att jag saknar Högstadiet, hur töntigt det än låter. Jag satt nämligen och kollade igenom några album på facebook jag har med massa bilder från min förra skola och med min dåvarande klass 9d och jag fick en sån nostalgi känsla. Tänk om jag hade vetat att jag en dag skulle sitta och sakna Landvetterskolan, det trodde jag aldrig att jag skulle göra just då, men man har så många minnen där i från och man har fått lära känna så goa människor under alla de åren man gått där. Jag önskar verkligen att jag hade tagit vara på tiden tillsammans med min klass mer, för man anar inte hur mycket man kommer sakna den tiden senare i livet, även om man inte tror det just då. Allt var så lätt då, även om jag iallafall tyckte att man hade "så mycket att göra" och att "allt var så svårt" om man bara visste vad som väntade en asså... :)












Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Ditt namn
Bor: Vart du bor
Ålder: Din ålder

Övrigt: Valfritt text, t ex dina intressen eller om din blogg.




RSS 2.0