Music video disco

När jag var 12-13 år bestämde jag och min kompis Lovisa att vi skulle prova på att dansa. Mest som tidsfördriv eftersom varken hon eller jag hade några andra intressen utöver skolan. Så vi testade en gång, och redan då tyckte jag att det verkade jätte kul! Så vi började i en nybörjar grupp, och dansade där i en termin. Tyvär lades gruppen ner, eftersom det var för få som inte skulle fortsätta. Så vi började i en ny grupp som var mycket mindre och där alla var äldre än oss. Jag tyckte att det kändes lite dumt i början, och det blev alltid att man ställde sig längst bak och hängde inte riktigt med.. Även den gruppen lades ner efter en termin. Då bestämde jag och lovisa oss för att börja i pardisco, det var kul till en början, men kändes inte riktigt som våran grej, och vi brukade strunta i att gå ibland och vi var inte heller med på uppvisningen. Efter det slutade Lovisa, och jag började dansa pardisco med Embla istället. Eftersom vi var en så stor grupp, och vi alltid stod längst bak gick inte det så bra för oss heller, och vi slutade efter ungefär halva terminen! Efter det slutade jag dansa ett tag, men började direkt igen när min kusin hörde av sig och sa att hon var tvungen att börja dansa i mölnlycke för att det hade lagts ner där hon dansade. Vi började i en fortsättning/medel grupp som vi idag faktiskt dansar kvar i, och det har blivit en medel grupp! Där har vi dansat i ca 1 år nu, plus att denna terminen började vi i medel/avancerad en annan svårare grupp. Inte nog med det vi har även startat en egen disco grupp tillsammans med några från våran medel grupp. Så inom en snar framtid ska vi nog faktiskt börja tävla (!!) Men iallafall så har jag gått från att dansa för att ha något att göra, till att dansa för att jag tycker att det är så sjukt kul! Så  jag tycker att alla ni som läste detta ska ta och testa att dansa, för nu kommer inte att ångra er! haha

Kände bara för att skriva av mig lite, puss på er!





Snodde bilder från http://filiphabellring.blogg.se






Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Ditt namn
Bor: Vart du bor
Ålder: Din ålder

Övrigt: Valfritt text, t ex dina intressen eller om din blogg.




RSS 2.0