Here we are

Just nu är jag riktigt arg, förvirrad och rädd..

Som alla nog redan vet, hoppade jag av skolan i slutet av terminen, och jag valde att söka till en annan linje och gå om ett år. Jag kände att frisörlinjen på Burgården inte var någonting för mig, även om jag hela tiden intalade mig själv att det skulle bli bättre och att jag skulle trivas. Men till slut erkände jag bara för mig själv att det var inte alls det här jag ville göra, och varför läsa och utbilda sig till något man inte alls tycker är roligt, eller vill jobba som? Nej, så jag bestämde mig för att söka till Ekonomi programet på Hulebäck.. det verkade bra där, och mina poäng såg ut att räcka, och eftersom jag var så säker på att jag skulle komma in där så sökte jag inte till något annat.

Det var riktigt dumt av mig, för nu sitter jag här och kommer inte in på den linjen jag verkligen vill gå, det skiljer 10 poäng.. vilket är riktigt jobbigt! Men jag tänkte bara fråga någon, om det är sant att man ska få 10-20 poäng extra om man gått gymnasiet innan.. detta har nämligen jag hört, och det vore ju riktigt bra om det faktiskt var så? För då hade jag ju iallafall kommit in.. För vad fan ska jag göra annars?

Jag hatar verkligen att prata om skolor och linjer och vad alla ska gå osv, för jag mår riktigt dåligt när jag tänker på detta, men jag kände att jag var tvungen att skriva av mig lite, för detta är ju min blogg, och jag borde få utrycka mina känslor på något sätt!

Hörs senare, puss! :)


Lindberg - En Göteborgblogg

Man får 10 poäng mer om du har gått 1 år i gymnasiet :)

2011-07-28 | 16:13:54 | http://tobiaslindberg.com



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Ditt namn
Bor: Vart du bor
Ålder: Din ålder

Övrigt: Valfritt text, t ex dina intressen eller om din blogg.




RSS 2.0